زیارلو

مطالب متنوع و جالب

زیارلو

مطالب متنوع و جالب

تمریناتی مفید برای کاهش درد و بهبود آرتروز گردن Neck Arthritis

آرتروز گردن یکی از شایع ترین دردهای ناحیه ستون فقرات است که در دوران بزرگسالی به وقوع می افتد. این مشکل ناشی از کم شدن فاصله بین مهره ها به دلایل مختلف از جمله کهولت سن، حرکات نامناسب بدنی، عضلات ضعیف و.... میباشد.  

ادامه مطلب ...

8 ورزش برای رفع درد گردن


گردن‌درد، مشکل نسبتا شایعی است که برای بعضی‌ها همه‌روزه اتفاق می‌افتد؛ اما خوشبختانه بسیاری از علایم آنرا می‌توان از بین برد.  
ادامه مطلب ...

مشروح سخنان روحانی در نشست خبری امروز 1394/03/24


 رئیس جمهور در نشست خبری با خبرنگاران گفت: شورای امنیت ملی هیچ مصوبه ای در زمینه ممنوع التصویری کسی ندارد و اگر کسی چنین چیزی را به شورای امنیت ملی نسبت بدهد خلاف کرده و باید طبق قانون مجازات شود. 
ادامه مطلب ...

عیوب انکساری چشم چیست؟

عیوب انکساری چشم چیست؟برای اینکه چشم‌ها خوب ببینند، اشعه‌های نور باید توسط قرنیه و عدسی شکسته شوند، طوری که روی شبکیه، لایه عصبی که در پشت چشم کشیده شده، متمرکز شوند.   ادامه مطلب ...

ترازوی اعمال در روز قیامت چگونه است؟


شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): با دقت در آیات قرآن کریم به این نکته بر می‌خوریم که روز قیامت برای سنجش اعمال آدمی از ترازو استفاده می‌شود و اگر ترازوی اعمال خوب انسان سنگین‌تر باشد، در آسایش خواهد بود و اگر ترازوی اعمال بد انسان سنگین‌تر باشد، در فلاکت و بدبختی و عذاب خواهد بود. 
ادامه مطلب ...

گرفتگی یا اسپاسم عضلانی چیست و چه عللی دارد؟ وب سایت تخصصی پزشکی ورزشی

وب سایت تخصصی پزشکی ورزشی


گرفتگی های عضلانی ممکن است در زمان های مختلفی روی دهند مانند زمان دویدن و فعالیت بدنی یا هنگامی که بخواب می روید.   

  وب سایت تخصصی پزشکی ورزشی

عضلات اندامهای شما بویژه عضلات پشت ساق و پایتان ممکن است به طور ناخواسته و ناگهان دچار انقباض سفت وبسیار دردناک شوند و این انقباض به سرعت  از بین نرود، در این موقع است که شما دچار گرفتگی عضلانی شده اید.   وب سایت تخصصی پزشکی ورزشی

  وب سایت تخصصی پزشکی ورزشی

  وب سایت تخصصی پزشکی ورزشی

  وب سایت تخصصی پزشکی ورزشی

  وب سایت تخصصی پزشکی ورزشی

گرفتگی عضلانی ممکن است درعضلات ران، کمر، دستها و بازوها و عضلات تنه ای هم دیده شود. گاهی گرفتگی عضلانی ممکن است باعث شود فرد نتواند به طور صحیح بایستد و مجبور شود برای کاهش درد، بدن خود را به یک سمت خم کند.   وب سایت تخصصی پزشکی ورزشی

  وب سایت تخصصی پزشکی ورزشی

معمولا همه افراد این گرفتگی های عضلانی را طول زندگی خود تجربه کرده اند.   وب سایت تخصصی پزشکی ورزشی

  وب سایت تخصصی پزشکی ورزشی

چندین علت احتمالی برای این گرفتگی های عضلانی وجود دارد که عبارتنداز:   وب سایت تخصصی پزشکی ورزشی

  وب سایت تخصصی پزشکی ورزشی

  • فعالیت و فشار بیش از حد به عضلات ناحیه درگیر در زمان ورزش و فعالیت  
  • گرم کردن ناکافی قبل از شروع ورزش  
  • کافی نبودن تمرینات کششی عضلات ناحیه  
  • ورزش و فعالیت بدنی در گرما  
  • خستگی عضلانی  
  • کم آبی بدن  
  • کمبود عناصر معدنی ضروری مانند کلسیم، روی و پتاسیم  
  • آسیب اعصاب منطقه (مانند بیماران ضایعات نخاعی)  
  • گردش خون ناکافی عضو درگیر  
  • حالت دفاعی بدن در برخی آسیبها (مانند ناحیه کمر) برای جلوگیری از آسیب بیشتر به ناحیه آسیب دیده در بدن  
  • دوران بارداری  
  • عوارض مصرف برخی از داروها  
  • بیماریهایی مانند مشکلات تیروئید و کلیه ها، اسهال و استفراغ  

با گرفتگی عضلات گردن چه کنیم؟



صبح که از خواب بیدار می‌شوید، اگر به علت درد و گرفتگی عضلات گردن نتوانید سرتان را بچرخانید چه می‌کنید؟ 

ادامه مطلب ...

علت و درمان گردن درد(همراه سردرد و سرگیجه)

گردن درد در هر جایی از بدن، از پشت گردن و پایین سر گرفته تا بالای شانه ها و کتف اتفاق می افتد. درد گردن تا قسمت بالای کمر یا بازوها قابل گسترش است. درد باعث محدودیت حرکتی در ناحیه گردن و سر می شود. درد گردن بیماری شایعی است، مخصوصا در بین افراد بالاتر از ۵۰ سال. در اغلب موارد گردن درد با فعالیت هایی که باعث کشیدگی گردن می شود، بوجود می آید. دولا دولا راه رفتن، رنگ گردن سقف یا خوابیدن با چرخاندن گردن و آرتروز گردن از عواملی هستند که باعث بوجود آمدن این درد می شود. این فعالیت ها منجر به کشیدگی گردن، در رفتگی یا اسپاسم عضلات گردن می شود. 

ادامه مطلب ...

درد مچ دست بعلت التهاب تاندونها (

درد مچ دست بعلت التهاب تاندونها (WRIST TENDINITIS)

 

تاندونیت, تاندون, مچ دست, مچ بند, تزریق موضعیعضلاتی که وظیفه حرکات مچ دست و خم و راست کردن انگشتان را در دست برعهده دارند ، در ناحیه آرنج و بالای ساعد از استخوان‌ها منشأ می‌گیرند . این ماهیچه‌ها در امتداد  تنه ساعد طی مسیر کرده و در نزدیکی مچ دست تبدیل به طنابهای سفیدرنگی می‌شوند که تاندون نام دارند .هر یک از این تاندونها پس از عبور از مچ دست در محل تعیین‌شده‌ای از کف یا پشت دست یا انگشتان به استخوان متصل می‌شوند . انرژی حرکتی حاصل از انقباض عضلات در ساعد از طریق تاندونها به دست و انگشتان منتقل شده و باعث حرکت آن‌ها می‌شود . هر تاندون وظیفه تعیین‌شده‌ای  در انجام یک حرکت مشخص در مچ دست یا انگشت برعهده دارد . فعالیت تاندونها در هماهنگی کامل و پیچیده با یکدیگر ، توانایی منحصر به فردی در به نمایش گذاشتن معجزه گونه‌ ظریف‌ترین و پیچیده‌ترین حرکات را در دست فراهم می‌سازد . تاندونها را در انجام وظایف خود می‌توان به کلیدهای پیانو یا تارهای یک ساز تشبیه کرد که علیرغم شکل ساده هریک از آن‌ها ،   هماهنگی شان در هنگام اجرای یک نوت ،  زیباترین و رویایی ترین آواهای موسیقی را خلق می‌کند .

   ادامه مطلب ...

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد:جزئیات بیمه تکمیلی فرهنگیان


معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با تشریج جزئیات بیمه تکمیلی فرهنگیان از انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان با شرکت آتیه سازان حافظ خبر داد و گفت: قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان از تاریخ 1/3/94 به دو صورت 4 و 12 ماهه با شرکت آتیه سازان حافظ منعقدگردید.
  
ادامه مطلب ...